Bahasa Malaysia FORMAL~

Saturday 12 March 2011

bAnJIr&bAnJiR Di TeMpat TgGaL ku...

  Perasaan risau mula lahir dalam fikiran ku..setelah berjam-jam aku menunggu kepulangan Emak aku dari Bandaraya Sandakan bersama abang ipar aku yang berbelanja sempena perkahwinan anak kepada rakan emak aku.Hujan yg lebat dan tidak berhenti-henti menyebabkan banjir di kawasan tempat tinggal aku iaitu di PERLADANGAN SIME DARBY.Perjalanan pulang emak aku terbantut di sepanjang Ladang Sentosa kerana paras banjir sehingga bahagian leher.Bapa aku pula yang hendak menjemput emak aku dengan menggunakan lori juga perjalanannya terbantut di sekitar tanah perkuburan Islam di ladang SENTOSA.Aku Merenung ke luar tingkap.Memikirkan kepulangan emak dan bapa aku berikutan majlis perkahwinan yang akan berlangsung pada esok hari.Aduhai!risaunya hati ini menanti kepulangan mereka.Terfikir sejenak tentang Tsunami yg berlaku di Osaka,Jepun.Aku berharap sekali perkara yang sama tidak berlaku di tempat tinggal aku.

 BANJIR YANG BERLAKU SEBELUM INI DI DEPAN RUMAH AKU..HEHHEHHEHH

              Saya berharap sekali emak sya dapat pulang pada malam ini juga<12hb/Mac/2011*sabtu>..Hujan masih belum berhenti lagi setakat ini!kerisauan aku semakin meningakat&meningkat.Hati mana tidak risau,kalau emak terperangkap di kawasan banjir.Malahan,banjir ini pada paras leher orang dewasa.BAYANGKAN!!

  salah stu ldang di sime drbY...

      RISAU!RISAU!RISAU!RISAU!
     Aku tidak pernah merasakan perasaan serisau ini pada masa yang sebelumnya.Apa agaknya sudah jadi???SEkarang bulan MAC!tapi tetiba pulak musim hujan.....bnjir lgi...nasib baik benda niey berlaku pada hari percutiaan sekolah.Kalau tidak,alamatnya tak dapat datang sekolah.Sudah lah aku hari2 lambat datang sekolah,,,,,kena tulis nama lag dlam senrai nma peljr lmbt,,sesiapapun tidak suka,bukan??heeeeeeeee........

  gambar niey pun,,banjir yng sebelum niey,,tapi,yg sekrg niey lebih dahsyt&teruk....

^SEnTiAsA KaMU bERiNGt YA???mALaNG bTuL2x TiDAk BerBaU...
SaMaLah AtAs Apa yAng BerLaKU dENgaN akU seKrg NIeY,,,,bRoADbAnD@moDeM tETiBa GhaIb<trPkSA mEmINJm>,,MEmOrY CarD cAmERa Aku Pun GHaIb....aDuHAi!(BukAn mEnGElUh)..........APaLAh NSiB aKU niEy???

  ############################################################
AKU DENGAN ANAK BUAH AKU...C NURAFIDAH ABDUL HAMID....




THE END.......)*(....menunggu....